Programul Anteprescolar nu a început – cum ar fi fost normal – împreună cu grădinița în 16 septembrie 2002.Ideea de anteprescolar ne-a venit în anul următor când o profesoară sosită din Germania a devenit colega noastră și avea doi copii, unul de grădiniță și unul de anteprescolar. În acel moment, colega noastră Cadar Rodica, botezată mai târziu Mama Rodi se oferă ea a fi profesoara de limba germană la porogramul anteprescolar – deci programul anteprescolar a început cu 3 copii : Francesca, Erik și Paul. De-a lungul anilor avem un adevărat dicționar de perle scoase din gurițele copiilor mici, care încep să vorbească sub ochii Mamei Rodi, atât în limba română cât și în germană. Au trecut atâția copii prin mâinile dibace și sufletul cald al Mamei Rodi și astăzi studenți se întorc să o vadă și pe celelalte profesoare,s-o vadă pe ea,să vadă clasa,să întâlnească profesoara care i-a pus prima dată creionul în mână,să ne povestească drumul ce l-au urmat în viață..
Cuvantul Conducerii
Sistemul de învățământ alternativ KINDERLAND stimulează egalitatea șanselor copiilor, din dorința de a aduce un plus de valoare activității educaționale de tip preșcolar. Fiecare copil lucrând în stilul și în ritmul propiu, prin activitatea pe centre de interes, obligă dascălul să își îndrepte atenția către dezvoltarea personală a individului, pentru a determina copilul să comunice, să cunoască și să se cunoască, să își optimizeze relațiile cu sine și cu cei din jur. Astfel, relațiile dintre profesoare și copii, pe de o parte, precum și dintre copiii din grupă sau din colectivitatea întregii grădinițe, pe de alta, se democratizează, sistemul devenind o rampă de lansare spre o lume a comunicării și adaptării, impusă de provocările secolului XXI.
Cine intră într-o clasă la KINDERLAND simte că a pătruns într-o pădure tânără, veselă și senină, unde ficare copil își asumă responsabilitatea faptelor lui și a propriului său studiu și iese cu sentimentul tonic al speranței că munca și încrederea investite în acești copii nu sunt zadarnice.
Nu avem pretenția că acest sistem este “cel mai bun”, dar reprezintă o alternativă binevenită în acest moment al secolului XXI, când “se nasc” și sunt în curs de apariție noi și noi profesii, în care trebuie promovate personalitatea și creația individuală. Experiența de 47 de ani de învățământ a directoarei este un atu în plus pentru rezultatele noastre (autoare a 6 cărți școlare)
Școala cu grădiniță și anteprescolar KINDERLAND își propune ca pe parcursul unui ciclu de învățământ (4 ani) să obțină performanțe atât la nivel individiual, cât și de grup, deoarece socializarea, comunicarea și spiritul de echipă sunt numai câteva dintre dezideratele noastre.
Pentru toți cei ce contribuie șa educația în această grădiniță, următorul principiu este sfânt:”Un copil este un foc ce trebuie aprins, nu un pocal în care torni necontenit.”
Grădinița încurajează cititul și scrisul prin programe speciale în fiecare grupă. Grupa mare are un program special în limbile germană, română și engleză. La absolvirea grădiniței, copiii știu să scrie semnele grafice ajutătoare scrierii literelor, chiar și litere. Unii știu să citească și să vorbească fluent în germană, engleză și să scrie în limba română. Au un sistem de valori înțelese, au deja conturat un sistem de reguli pentru viață, își doresc să învețe tot mai mult și așteaptă cu nerăbdare să devină școlari.