Integrarea Si Adaptarea Copiilor La Clasa Pregatitoare

Integrarea si adaptarea copiilor la clasa pregatitoare

Trebuie sa pornim de la premiza menţinerii unui echilibru, atât afectiv cât si cognitiv al copiluilui care urmează să calce pragul clasei pregătitoare. Uneori, însă, acest lucru poate părea o utopie, având în vedere desele schimbări care au loc în multe domenii, chiar şi în învățământ. Din acest motiv, cadrul didactic are obligaţia morală faţă de copil să-i asigure echilibrul atât de necesar la vârsta şcolara mică (clasa pregătitoare). Trebuie luat în calcul si faptul că acești copii, din ziua de azi, sunt mai avansaţi intelectual, datorită tehnologizării mediului social, astfel că mediul educaţional trebuie să fie pregătit corespunzător cerinţelor. S-au observat dese refuzuri de către părinţi, de a-și înscrie copilul la clasa pregătitoare pe diferite considerente. În majoritatea cazurilor, ambii parinţi lucrează, neavând posibilitatea de a lua copilul de la şcoală la ora 12 sau 13. Şcolile au venit in ajutorul părinţilor cu afterschool, însă pentru unii părinţi este un efort financiar prea mare. Deşi poate părea pragmatică observaţia, atunci când ne decidem să avem un copil, este imperios necesar să conştientizăm, ca părinți, că ne asumam responsabilităţi importante, atât afective cât şi financiare, faţă de el. Putem adăuga şi confirma evidenta pregătire emoţională şi intelectuală a copiiilor de 6 ani pentru integrarea în clasa pregătitoare. Experienţa profesională a dascălilor ne confirmă că ei sunt mult mai motivaţi şi chiar încântaţi de noul statut de şcolar.

Este vârsta ideală pentru asimilarea unor noi cunoştinţe, ei având capacitatea de a „sugativa” orice informaţie nouă. Cu alte cuvinte, e necesar să spunem că: ”Nu te poţi pregăti pentru şcoală decât la şcoală”. În acest sens, ar fi ideal ca părinţii să le dezvolte copiiilor încrederea în sine, în propria lor forţă şi în capacitatea de a gestiona şi soluţiona diverse situaţii. Trecerea de la grădiniţă la şcoală se face mai facil în acest cadru, adaptându-se mai uşor la programul şcolar pe care îl vor urma şi în următorii ani.

Edith Zurman